Ugrás a fő tartalomhoz
Akadálymentes honlap
Kezdőlap
2024.10.30., szerda - Alfonz napja
Kapuvár
Önkormányzat intézményei

Király-Tó Óvoda és Bölcsőde

2024. március 20.
2024. Február 9-10.
09:00 - 19:00
2024. Február 9-10.
09:00 - 19:00

Igazgató:
Fodor Katalin

 

Igazgató helyettesek:
Csitei-Tar Barbara (kozpontiovi.kapuvar@gmail.com)

Tapolcai Ildikó (hazhelyiovoda@gmail.com)

 

Cím: 9330 Kapuvár, Arany J.u.10./a
Telefon: +36/96/242-611
E-mailpostmaster@kiralytoovoda.t-online.hu
Honlaphttps://kiralytoovoda.hu/hu/

Intézményünk fenntartója Kapuvár Városi Önkormányzat. Az óvodai nevelés feladatait feladatellátási szerződés alapján Babót, Osli és Veszkény és Himod községek közigazgatási területén is ellátjuk. Az önkormányzatok célja: az óvodákat helyben megtartani és az óvodáskorú gyermekek utaztatását minimálisra csökkenteni. Biztosítani kell a magas színvonalú nevelést, az intézményeket hatékonyan kell működtetni.
Óvodánk nyolc telephelyen működik, férőhelyeinek száma 450 fő, a gyermekekről 17 csoportban gondoskodunk.

A nyíltság, a kreativitás, az együttműködés jellemzi a székhely óvoda és tagóvodák, illetve a tagóvodák egymásközti viszonyát. Fontos, hogy mindannyian részesei legyünk a folyamatoknak, megmutatva értékeinket, tanulva egymástól, egymásért.

A tagóvodák szakmai és módszertani önállósága mellett fontos az összetartozás érzésének erősítése, az egymásra figyelés, a kölcsönös segítségnyújtás, mely közös szakmai programok szervezésén keresztül valósul meg. Az egészséges rivalizáció és becsvágy közösségünkben annyit jelent, hogy senki sem szeretne kevesebbet nyújtani a másiknál. Az innovatív pedagógiai törekvéseket tisztelet, megbecsülés, befogadás övezi. Fejlesztő nevelőmunkánkat logopédus, és gyógytornász segíti

Az óvodai életünkben a játéknak kiemelkedő szerepe van. Óvodai nevelésünk a gyermek neveléséhez szükséges teljes óvodai életet magába foglaló tevékenységek keretében valósul meg. Olyan szokás-és normarendszer kialakítására törekszünk, mely keretet biztosít a gyermeki személyiség teljes kibontakozására. A gyermeki személyiség fejlesztése során a kompetenciák fejlesztése az elsődleges célunk. Ezeket a törekvéseinket fogalmaztuk meg küldetésnyilatkozatunkban.

Küldetésnyilatkozatunk

Óvodánk nyitott, a környezet igényeihez igazodva elsősorban a gyermekek nevelését, a partneri kapcsolatra épülő családi nevelés kiegészítését vállaljuk. Arra törekszünk, hogy a helyi nevelési program hatékony működtetése szeretetteljes légkörben, a kisgyermekek különböző fejlődési ütemének figyelembevételével történjen.

Sokféle mozgási lehetőség biztosításával lehetőséget nyújtunk a gyermekek számára a mozgásöröm megélésére, mely biztosítja számukra a testi-, lelki-, szociális harmóniát.

Igyekszünk óvodásainknak olyan élményeket nyújtani a mese, a vers, a bábozás és a természet csodái által, mely számukra maradandók és meghatározók.

Gondot fordítunk a hátrányos helyzetű gyermekek egészségének megőrzésére, a prevencióra, a differenciált foglalkoztatásra, a különbözőség elfogadására az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében.

A kisgyermekek alapvető tevékenységéhez, a játékhoz, a gyermeki képességeik kibontakoztatásához biztosítjuk az optimális feltételeket.

Bízunk abban, hogy az óvodáskor végére őszinte, nyitott, kíváncsi, önálló, kellő önfegyelemmel és akarattal rendelkező vidám, segítőkész gyermekek kerülnek ki az óvodából. Ezt a szülők és az óvoda összehangolt munkájával valósíthatjuk meg.

Magatartásunkat az őszinteség, a megértés és az optimizmus kell, hogy jellemezze, hiszen tudjuk, hogy viselkedésünkkel mindig példaként járunk a gyermekek előtt.

Nevelőtestületünk jól felkészült és nagy gyakorlattal rendelkező pedagógusokból áll, akiknek szakértelme és lelkesedése, értékközvetítő szerepe és tevékenysége a garancia céljaink megvalósítására.

Feladatunk a jövőben is az önképzés, az új kihívásoknak való megfelelni akarás és a minőségfejlesztéssel kapcsolatos elkötelezettség.

Szolgáltatások

Intézményünk  a jogszabályi előírásoknak megfelelően, valamint a helyi sajátosságokat és igényeket mérlegelve biztosítja a szolgáltatásokat az óvodában.

A szolgáltatásokat úgy szervezzük, hogy az alapfeladatunk ellátása ne csorbuljon. Az óvoda teljes nyitvatartási idejében szervezett tevékenységek mindegyikét óvodapedagógus irányítja.
A szülők óvodától elvárt többletigényeinek elbírálásakor csak akkor lehet elfogadó döntést hozni, ha az a gyermekek érdekeit nem sérti, a fejlődés-lélektani törvényszerűségeket figyelembe veszi, és biztosítható,

hogy az óvoda nevelési programja zavartalanul teljesül.

A lehetőségeket figyelembe véve törekszünk biztosítani az egyenlő hozzáférést minden kisgyermek számára.

Hittan

Tiszteletben tartjuk a szülők világnézeti – vallási meggyőződését. Ha a szülők igénylik, tagóvodánként lehetővé tesszük, hogy heti egy alkalommal a gyermekek az egyházi személy által szervezett fakultatív hitoktatásban részt vegyenek. Óráikat a hitoktató az óvoda területén belül külön teremben tartja.

Logopédia

A cél 5-6 éves korosztály beszéd- és hangképzési hibáinak javítása, az iskolára való felkészítés. Minden nevelési év szűrővizsgálatokkal kezdődik, melyeknek tartalma: a beszédhibás nagycsoportosok és középsősök spontán beszédének meghallgatása, ill. képek megnevezése, után mondása. Továbbá az iskolába készülők feladatlapot is töltenek ki, mely a várható olvasási nehézségek kiszűrésére hivatott. Ezek alapján kezdődnek meg az egész évre szóló logopédiai foglalkozások, órarendi beosztásban, napi - heti rendszerességgel, kiscsoportos (max. 5 fő) ill. egyéni órák keretében, a logopédiai szobában, az óvoda épületében. Logopédusaink éves szinten 60-65 gyermek ellátásáról gondoskodnak. Az eredményes munka folyamata, hogy a logopédus a foglalkozásokon a hangképzés alapvető szabályainak elsajátítása után irányt ad a fejlesztésre, amit otthon napi gyakorlással, ismétléssel rögzítenek és automatizálnak.

Népi gyermekjáték, gyermektánc

A gyermekjáték, gyermektánc, mint komplex örömszerző tevékenység, óriási jelentőségű a 3-7 éves korú gyermek számára. Az gyermektánc olyan élményeket nyújt számukra, amellyel az önszabályozó, önnevelő képességük is folyamatosan fejlődik. Az éneklés-mozgás öröme fejleszti a gyermek érzelmi életét, egymás közti magatartását, személyiségformáló hatása óriási.

A dalok éneklése, és a hozzájuk kapcsolódó mozgás végzése nagyfokú megosztott figyelmet kíván. A zenére való szándékos ráfigyelés fejleszti a megfigyelőképességét, emlékezetét, gondolkodását. A táncfoglalkozások fejlesztik a pozitív érzelmi viszonyokat, a közösségi érzés kialakulását, a társas kapcsolatok formálódását, a gyermekek sikerélményhez jutnak, amelyek további erőfeszítésre serkentik a gyerekeket. A népi táncos játékok testi fejlődésre gyakorolt hatása is óriási jelentőségű, mivel a mozgáskoordináció fokozatosan alakul ki nagycsoportos korig. A népi gyermekjátékok gazdag variálási lehetőségei kedvezően befolyásolják a gyermekek zenei alkotóképzeletének szárnyalását, alkotókészségének kibontakozását. Mindezek által a népi gyermekjátékok szolgálják a hagyományok fennmaradását, őrzését, s újabb alkotásra való ösztönzést.

Együttműködési szerződés alapján az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény mentora óvodánkban a népi játékok, dalok gyűjteményének összeállításában, népi gyermekjátékok tanításában.

Nyelvoktatás

Játékos foglalkozások keretében lehetőséget biztosítunk arra, hogy óvodás gyermekeink az angol- és német nyelvvel ismerkedhetnek. Minden nevelési év elején a szülők jelzése alapján indulnak a foglalkozások.

Sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása

 

A honlapon elérhető dokumentumok:
Bölcsőde szakmai programja
Házi rend 2022
Király-tó Óvoda SZMSZ 2024
Kéz a kézben Pedagógiai Program 2022
HÁZIREND- 2022. Bölcsőde
Közzétételi lista 2023
Óvodai felvételi lap

Közzétételi lista elérhetősége:   https://kiralytoovoda.hu/hu/

2024. március 20.

Rendezvénynaptár

< 2024. október >
H K SZ CS P SZO V
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
Választási információk

További galériák