| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnyert pályázatok
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményének hazai anyakönyvezéseÜgy típusa: Anyakönyvi ügyek Ügy fajtája: Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményének hazai anyakönyvezése Eljárás típusa: Államigazgatási hatósági ügy Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése: Budapest Főváros Kormányhivatala Hazai Anyakönyvi Osztálya Ténylegesen eljáró szerv megnevezése: Kapuvári Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezetője Illetékességi területe: A hazai anyakönyvezés iránti kérelmet lakóhelytől függetlenül bármely település Polgármesteri Hivatalának anyakönyvvezetőjénél elő lehet terjeszteni. Külföldön élő magyar állampolgár bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél is előterjesztheti. Ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok: Születés hazai anyakönyvezése iránti kérelem: A születés tényét bizonyító eredeti idegen nyelvű okirat hiteles magyar nyelvű fordítása. Szülők személyazonosításra alkalmas, és állampolgárságot igazoló okmányai (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány). Szülők házassági anyakönyvi kivonata, amennyiben a gyermek házasságon kívül született teljes hatályú apai elismerés megtétele szükséges. Szülők nyilatkozata a gyermek névviselésére és a lakóhelyére vonatkozóan. Házasság hazai anyakönyvezése iránti kérelem: Házasság tényét bizonyító eredeti idegen nyelvű okirat hiteles magyar nyelvű fordítása. A férj, feleség személyazonosításra és állampolgárság igazolására alkalmas okmányai (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány). A férj, feleség nyilatkozatai a házassági névviselésről, amennyiben azt a házassági anyakönyvi kivonat nem tartalmazza. A férj, feleség családi állapotának igazolása céljából: elvált családi állapot esetén az utolsó megszűnt házasság felbontását, vagy érvénytelenné nyilvánítását tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, özvegy családi állapot estén a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát megjegyzésként tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, vagy a házastársat holtnak nyilvánító, illetőleg halál tényét megállapító jogerős bírói határozatot tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat. Az előző házasság megszűnése utáni névviselés megállapítására be kell mutatni a házassági anyakönyvi kivonatot. Házasság felbontásának hazai anyakönyvezése iránti kérelem: Házassági anyakönyvi kivonat (mely tartalmazza a válás tényét) hiteles magyar nyelvű fordítása, vagy a házasság felbontását igazoló jogerős végzés hiteles magyar nyelvű fordítása EU tagállamában kimondott válás esetén un. Brüsszel II. igazolás. Az igazolást csak külön kérésre adja ki az eljáró bíróság, melyet nem szükséges fordíttatni. Haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem: Az elhalálozás tényét bizonyító eredeti okirat hiteles magyar nyelvű fordítása Az elhalt személyazonosításra és állampolgárság igazolására alkalmas okmányai eredetben (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, lakcímet igazoló hatósági igazolvány). Családi állapot igazolására: Elvált családi állapot esetén az utolsó megszűnt házasság felbontását, vagy érvénytelenné nyilvánítását tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, Özvegy családi állapot estén a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát megjegyzésként tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, vagy a házastárs holtnak nyilvánító, illetőleg halál tényét megállapító jogerős bírói határozatot tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat. Eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása: nincs Alapvető eljárási szabályok (kérelem benyújtásának módja, helye, ideje): A magyar állampolgár köteles kezdeményezni a külföldön történt házasságkötésének, bejegyzett élettársi kapcsolata létesítésének, gyermeke külföldön történt születésének, valamint a magyar állampolgárságú házastársa, bejegyzett élettársa, gyermeke és szülője külföldön történt halálának hazai anyakönyvezését A hazai anyakönyvezés iránti kérelem a lakóhelytől függetlenül bármely település Polgármesteri Hivatalának anyakönyvvezetőjénél, vagy bármely konzuli tisztviselőnél előterjeszthető, aki az iratokat továbbítja a Budapest Főváros Kormányhivatala Hazai Anyakönyvi Osztálya részére. Ha magyar állampolgár külföldön történt születéséről, házasságkötéséről, bejegyzett élettársi kapcsolatáról vagy halálesetéről az anyakönyvvezető vagy a konzuli tisztviselő tudomást szerez, az anyakönyvezést hivatalból kezdeményezi. Ügyfélfogadás ideje: A hivatal ügyfélfogadási rendje: hétfőn 800-1200 óráig szerdán 800-1200 óráig csütörtökön 800-1200 óráig 1300-1600 Az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő): 5 nap az iratok felterjesztésére A hazai anyakönyvezési eljárás ügyintézési határideje 60 nap Az ügyek intézését segítő útmutatók (Az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás): Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményéről kiállított okirat hiteles magyar nyelvű fordításban a külföldi okiratok elfogadhatóságára vonatkozó szabályok figyelembevételével (diplomáciai felülhitelesítés, Apostille) fogadható el. Az anyakönyvi eljárásban csak az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda vagy hivatásos konzul által készített fordítás fogadható el.
Amennyiben a szülők házassága nincs Magyarországon
anyakönyvezve, a gyermek hazai anyakönyvezésének kérelmezésével egy időben
annak anyakönyvezését is kérelmezni kell. Az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok (Igénybe vehető elektronikus programok elérése) nincs Időpontfoglalás: időpont egyeztetés telefonon Kapcsolódó jogszabályok jegyzéke:
Tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről: Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog és az eljárás során az anyanyelv használatának joga. A közigazgatási hatósági eljárásban az ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni. Az ügyfél magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére vagy a döntéshozatal, illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. Az ügyfél jóhiszeműségét az eljárásban vélelmezni kell, a rosszhiszeműség bizonyítása a hatóságot terheli
| |
1. Szervezeti, személyzeti adatok
2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
3. Gazdálkodási adatok
STRATÉGIAI DOKUMENTUMOK
Integrált Településfejlesztési Strat.
Kapuvár Rendezési Terv módosítása
Település Arculati Kézikönyv (TAK)