2024. április 25. , 21:02
Köszöntjük Márk nevű kedves olvasóinkat!
Keresés
Keresendő szöveg, kifejezés:
 
Belépés
Ha már regisztrált, lépjen be!
  
Eseménynaptár
H K Sz Cs P Sz V
 1  2  3  4  5  6  7
 8  9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          


 Események

   Fotógaléria

   Könyvajánló


Elnyert pályázatok
 
     
 Elnyert pályázatok - sikeres projektek








 




 








EUvonal
Ügyintézés

Az e-ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) oldalon lehetséges!
Ide kattintva átirányitjuk az elektronikus ügyintézés oldalra!

Házassági név megváltoztatása


Ügy típusa: Anyakönyvi ügyek

Ügy fajtája:

Házassági név megváltoztatására irányuló eljárás

 

Eljárás típusa:

Államigazgatási hatósági ügy

 

Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése:

Kapuvári Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezetője

 

Ténylegesen eljáró szerv megnevezése (hatáskör átruházás esetén):

A kérelmet bármely települési anyakönyvvezetőnél, külföldön élő magyar állampolgár esetén bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél elő lehet terjeszteni.

 

Illetékességi területe:

Az eljárás az elektronikus anyakönyvi rendszer alkalmazásával történik. Az eljárás lefolytatására a nyilvántartó anyakönyvvezető illetékes. Amennyiben az anyakönyvbe történő adatbejegyzés, adatmódosítás, adattörlés az anyakönyvi szerv hatáskörébe tartozik, akkor arra az anyakönyvi esemény helye szerinti anyakönyvi szerv az illetékes.

Az elektronikus anyakönyvben szereplő anyakönyvi eseményt érintő, kérelemre induló anyakönyvi eljárás lefolytatására és az adatváltozás bejegyzésére bármely anyakönyvvezető és anyakönyvi szerv illetékes.

 

Ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:

  • Érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél vagy vezetői engedély
  • Lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány
  • Születési anyakönyvi kivonat (amennyiben rendelkezésre áll)
  • Családi állapotot tanúsító okirat (amennyiben rendelkezésre áll):
  • Nős/férjes családi állapot esetén: házassági anyakönyvi kivonat
  • Elvált családi állapot esetén: a házasság felbontását igazoló jogerős bírósági ítélet, vagy a házasság felbontásának tényét tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat
  • Özvegy családi állapot esetén: az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy az elhunyt házastárs halálának tényét tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat

 

Eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása:

Az eljárás illetékmentes.

 

Alapvető eljárási szabályok (kérelem benyújtásának módja, helye, ideje):

Az anyakönyvvezető a volt házastársa nevét viselő személy kérelmére a házassági neve megváltozását az anyakönyvbe bejegyzi, ha a házasság megszűnt és igazolható, hogy a volt házastársa nevét a kért formában használta.

A házassági név megváltoztatására irányuló eljárás lefolytatására akkor van szükség, ha a házasság megszűnését (pl. házastárs halála vagy válás) követően megállapítást nyer, hogy az özvegy/elvált személy egy korábbi adminisztrációs hiba következtében nem azt a házassági nevet viseli, amelyet viselnie kellene. Például: az elhalt férj születési neve Tót Péter János, azonban a házassági anyakönyvbe Tóth Péter néven jegyezték be. Ennek az adminisztrációs hibának az eredménye az, hogy a felesége Tóth Péterné házassági nevet viseli, a Tót Péter Jánosné név helyett.

A kérelmet személyesen kell benyújtani az e célra rendszeresített nyomtatványon, a nyomtatványt az anyakönyvvezető, valamint a hivatásos konzuli tisztviselő biztosítja. Ha a kérelmező házasságát külföldön kötötte, a kérelem elbírálásának feltétele a házasság hazai anyakönyvezése.


Ügyfélfogadás ideje:

Telefonos időpont egyeztetés ajánlott!

A hivatal ügyfélfogadási rendje:

hétfő:              800-1200 óráig

szerda:             800-1200 óráig

csütörtök:        800-1200 óráig és 1300-1600 óráig

 

Az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő):

15 nap. Az anyakönyvvezető anyakönyvi eljárásában nincs helye fellebbezésnek.

 

Az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok:

-

 

Igénybe vehető elektronikus programok:

-

 

Kapcsolódó jogszabályok jegyzéke:

  • 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
  • 429/2017.(XII.20.) Kormány rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról

 

Tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről:

A közigazgatási hatósági eljárásban az ügyfeleket megilleti a szakszerű, egyszerű, együttműködő és jóhiszemű eljárás, a törvény előtti egyenlőség és egyenlő bánásmód, a jogszabályban meghatározott határidőn belül hozott döntéshez való jog, valamint az eljárás során az anyanyelv használatának joga. Az ügyfél az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tehet. Az ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni és együttműködni. Senkinek a magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére vagy a döntéshozatal, illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. Az ügyfél jóhiszeműségét az eljárásban vélelmezni kell, a rosszhiszeműség bizonyítása a hatóságot terheli.



Webkamera

WEBKAMERA TELJES MÉRETBEN ITT!

Linkajánló

Kapuvári Kormányablak

Magyarország.hu Kormányzati Portál

Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara


 


 

        

Copyright © 2007
Kapuvár Város Önkormányzata
 
Impresszum
Kérdések, információ: kapuvar@kapuvar.hu
 
Powered by webgyár
Design by Monokrome Vision